Världens stoltaste mamma

För det först vill jag rätta mig själv då jag hade fel fakta om hur lång tid det tog för Eddie att somna själv första kvällen. Det var nämligen så att det var tobias som skulle lägga honom och då passade jag på att gå och lägga mig i ett varmt skönt bad. Trodde då att Tobias la ner Eddie i hans säng på en gfång vid 20.00 men tidligen så la han inte ner honom förren 20.30 ungefär och lilla älskligen sov innan klockan var 21,00 så det tog lite mindre än en halvtimme första kvällen.
Så i onsdags kväll så var det dags igen men då var det min tur att sköta läggningen, men det gick hur bra som helst, gick in till honom och lugnade honom tre gånger och sista gången tog jag en gosedjurs kanin och la den mot hans kind, och då somnade han så sött, och det tog bara 20 minuter.
Så igår när det var dags för läggdags så la jag ner gullungen i sin säng och så la jag kaninen mot hans kind på en gång och han somnade på engång utan massa gråt och skrik.
Är så himla stolt att han somnade utan skrik och gråt efter bara tre nätter. Sen vet jag självklart att det kommer att komma bakslag och att det kommer att ta längre tid vissa kvällar och så vidare, men jag vart så himla glad och stolt igår när han somnade på en gång, så nu ser jag fram emot kvällen för att se om det går lika bra ikväll.

Hoppas på att det kan bli fint väder i helgen med så att vi kanske kan åka ut till mannens mormor och morfar och sola, bada och grilla lite.
Annars bjuder helgen nog på städning och förhoppningsvis en tur till Norrköping.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Jenny

moster blir stolt över sin skrutt! Jag gosade med ett gossedjur mot kinden på honom i tisdags när jag var med honom, då somnade han med. Jag också så de måste vara en bra metod:)

2010-08-06 @ 21:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0