Allergisk

Ja jag har varken haft tid eller lust att blogga den senaste veckan, men nu känns det som jag är igång igen.
Var hos lakaren i måndags och tog pricktest, det vissade sig tyvärr att jag är allergisk mot damm, katt, hund och gråbo. Hur trist som helst och jag känner mig hur nere och deppig som helst speciellt eftersom att en av mina största drömmar är att starta hunddagis och kennel och som det ser ut nu så blir det inget av det. Men en posetiv sak är att jag inte är allergisk mot hästar och bondgårdsdjur som bonde kan jag iaf bli, än så länge iaf. Sen är det ju jobbigt att min familj har katter och svärmor har hundar och läkaren sa till mig att jag ska undvika att vara hemma hos folk som har katter och hundar så gått det går, så folk får börja komma hem tills oss istället.
Min älskade man tycker det är bra att jag är dammallergiker för då blir det städat oftare här hemma =0) Och om jag ska vara ärlig så dammade och dammsugade jag här hemma igår och konstigt nog kändes det inte jobbigt alls, det var kanske skönt att veta att om det är rent hemma så har jag inte så jobbigt att andas längre.
Fick även hem så jag ska göra ett så kallat pef-test i två veckor, så vi får se vad det visar sen.

Min man har alltid sagt att han vill flytta upp till Luleå någon gång och jag vet inte varför men den senaste tiden har vi pratat ganska mycket om det och vi tittade till och med på hus igår. Det är inte klokt vad mycket billigare det är med en liten gård det är där uppe, såg ett jättefint ställe som knappt kostade någe. Så vi skämtade om att mannen ska söka jobb som säljare på elgiganten och jag som kassapersonal på Mc´Donalds =0)
Det känns väldigt lockande ibland, bara börja om helt och hållet, men det skulle ju även vara tråkigt att flytta ifårn våra familjer och vänner såklart.

Nej nu ska jag ta det lugnt en stund innan mannen kommer hem och min älskade lilla ängel vaknar.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Urban Rundström

Jättetråkigt med allergin med ditt intresse för djur. Det är bara att flytta om man känner för det, det bästa som hänt mig var när vi flyttade hit till Oskarshamn.

Annars flyttar du hit och hjälper mig med KFV-djuren

(Katastrofhjälp skadade Fåglar och Vilt). Letar bara efter ett ordentligt hus, sen ska det bli mycket sånt.



Fabbo Urban

2010-11-26 @ 18:04:50
URL: http://www.urmbird.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0