Frustrerad mamma

Ja det är jag just nu på min lilla gullunge. han har börjat med att han inte vill äta hemlagad mat på lunchen längre, förut var det tvärtom och han inte ville äta det på eftermiddagen men nu har han alltså ändrat sig. det är inte så att han tycket maten är äcklig för han kan äta den på kvällen innan och tycker det är jättegott och moffar i sig.
Men igår när han vaknade och skulle äta lunch så vägrade han äta sin korvstroganoff, så dår fick han faktikst vara utan och vi åkte till öppna förskolan så lekte han på som vanligt och verkade inte ett dugg hungrig, men sen åt han ganska mycket när det var fika dags.
Idag åkte vi till öppna förskolan igen så var på förmiddagen idag och sen när vi kom hem och skulle äta lunch så vägrade han igen att äta sin mat som idag var spagetti och köttfärssås. Men idag tröttande jag och tog fram en barnmatsburk och han åt upp allt utan ett ända knyst. Jag blir så frustrerad för jag tycker att det börjar bli dags för honom att sluta äta barnmat, han börjar bli så stor nu, men samtidigt är det vill jag ju inte att han ska vara utan mat heller. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om man helt enkelt ska låta honom vara utan när han larvar sig eller hur skulle ni andra med barn göra, eller hur gör ni?

Jag tänker så mcyket på nu när Eddie inte riktigt äter som han ska på när han var lite och gick ner i vikt. Jag vet att det är annorlunda nu och han äter ju bra minst två mål mat om dagen plus mellis, men det kommer ändå tillbaka på hur han mådde och såg ut då min älskade lilla plutt.

            Detta kort är taget bara en vecka efter det första kortet. Han var lite tjockare på det första kan man säga.

Nu ska jag vila en stund innan plutt vaknar.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi hade en period då Julia bara ville äta barnmat, precis som Eddie. Jag kikade in i hennes mun då och såg att hon var på väg att få två nya tänder - samtidigt. Hon fick burkmat i typ tre dagar och sen provade vi med vanlig mat igen och det var inga problem då. Jag misstänker att det hade med tandsprickningen att göra. Att det var större bitar i vanlig mat än i burkmat och hon hade ont i munnen och inte klarade av vanliga mat under den tiden. Jag skulle gett burkmat ett par dagar och sen testat vanlig mat igen! KRAMAR

2011-04-14 @ 13:43:28
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja så kan det ju vara för han börjar få flera tänder nu men jag tror ändå inte riktigt att det är så eftersom att han äter den hemlagade maten som en galning på kvällen, där moffar han som bara den så jag tror mer någon dum ide han har fått för sig =0) undrar mer hur man ska göra om man ska låta honom vara utan lunch för att han larvar eller om man ska ta fram och ge honom barnmat, då känns det ju nästan som man uppmuntrar hans larverier, tycker det är svårt med det här.

Kram

2011-04-14 @ 14:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0