Valborg

Idag är det valborg och denna dagen börjar med att min älskade man är ute vid stugan med min far och försöker få till ett land så vi kan plantera lite saker.
Det var inte säkert att det skulle gå att fixa för det är så mycket rötter och sånt i backen där det inte har vart något land där ute förut, men men vi får se hur det har gått sen när dem kommer hem igen.
Jag och Eddie stannade hemma eftersom han måste sova då vi ska åka bort sen på eftermiddagen.
Vi ska ut till Sanna, Daniel och lilla Minna och grilla och ha det trevligt. Självklart kommer även Elin, Johannes och Julia och lilla Pluppen i magen =0)

Inatt var första natten på länge som min lilla ängel sov hela natten utan att vakna en ända gång på över en vecka nu. Jag tror att han har börjat drömma ganska mycket den senaste tiden. Jag vaknar av att han panikskriker fast han sover. Det går väl an när han bara gör så en gång och sen somnar om ordentligen, men dem flesta nätterna har han hållt på så i en timme fram och tillbaka. Det tar ganska mycket på krafterna att vara vaken mellan 3 - 4 varje natt. Men det var väldigt skönt att få sova en hel nattssömn utan några störningar, förutom att jag var tvungen att kissa vid 4 men det är lugnt =0)
Så nu hoppas vi på att han sover lika bra i många nätter framöver.

På måndag ska vi hälsa på på Eddies dagis som han ska börja på den 16:e maj. Vi har lite frågor vi ska ställa och även kolla lite hur det ser ut och så.
Nu är det ju inte lång tid kvar innan det är dags för inskolningen, börjar få lite smått panik men det kommer nog gå bra. Men det är väldigt svårt att förstå att han gar blivit så stor nu min lilla plutt, det är helt sjukt att tiden går så fort, det känns som jag nyss fick honom =0)

Nej nu är det dags att göra sig iordning innan skrutteli vaknar.



Ha det!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det kanske är nattskräck han har..läs om det

2011-05-01 @ 06:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0