Blev inget jobb

Nej tyvärr blev det inte något jobb för min del. Tror nog tyvärr att man blir lite straffad när man har barn, folk väljer hellre såna som kan jobba när och hur som helst och inte behöver vara hemma med sjuka barn. Vet ju inte om det verkligen är så i det här fallet men jag har en känsla för det. Jag tycker att det är så himla tråkigt att det inte vart något, skulle vilja tjäna lite egna pengar och inte bara leva på mannen hela tiden. Men men sen när Eddie börjat på dagis så blir det att börja söka jobb på riktigt. Jag har verkligen insett att jag måste hitta ett jobb innan man äns kan börja fundera på att skaffa flera barn. Det skulle inte funka om jag inte har någon inkomst. Hoppas bara på att jag kan hitta något jobb snabbt sen så att man inte blir för gammal innan man får flera barn =0)

Igår var det en jobbig dag då varken jag eller mannen min var särskilt pigga, jag har också gott och blivit förkyld, vilket ju egentligen var väntat men det är så jobbigt när man inte kan ge sin fulla energi till Eddie. Extra jobbigt blir det ju när mannen inte heller är pigg.
Men idag har jag och pyret vart en sväng på öppna förskolan så att han fick leka av sig, ska försöka gå till öppna på sandbäcken på onsdag också om inget annat kommer i mellan. Imorgon är det babysång också så då får han leka av sig och träffa lite andra än bara mig =0)

Nej nu ska jag titta lite på tv innann barnet vaknar och mannen kommer hem.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0