Akutenbesök

Jodå vi har nästan nyss kommit hem Eddie och jag från akuten, min stackars lilla ängel var lite klantig när han skulle busa med sin farmor så han tittade sig inte för och sprang rakt in i en dörrkarm, så det vart en dunderbulla och ett jack i pannan. Ringde till sjukrådgivningen och dem tyckte att det var bäst att åka in och kolla om det behövde sys. Men som tur var så räckte det med att dem limmade och tejpade lite, och dem trodde inte att han hade fått någon hjärnskakning heller, vilket naturligtvis är väldigt skönt. Han var så himla duktigt, han sa inte ett knyst när hon tvättade rent såret och limmade och hade sig, han bara satt stil och tittade. Så nu sover han min lilla gullegubbe, får se hur mycket en själv kommer kunna sova ikväll, men lär väl ligga och lyssna och gå in och titta på honom hela tiden.
Man blir ju så himla orolig när sånt här händer sitt lilla barn, sitter fortfarande och är skakis, men dem sa ju att det inte är någon fara så vi får väl lite på läkarna.

I lördags var jag och min syster och Therese ute och svirrade lite. Vi började kvällen hemma hos mig och gick sedan till statt och dansade. Det var riktigt roligt, blir lite roligare när man inte är ute så himla ofta längre. Men måste dock klaga lite på statt, vi hade fått sms om att man går in gratis innan klockan 24, och vi var där runt halv tolv och man såg in att det inte alls var så mycket folk där inne men ändå släppte dem inte in folk. Men så fort klockan slog 24.00 så släppte dem in hela kön, så det var ju bara för alla att betala för sig. Skit dåligt måste jag säga, om dem ändå ska göra så så behöver dem ju inte äns skicka ut såna där sms.

Imorgon är det dags för bvc och 1 1/2 års kontrollen, får se vad dem säger om bullan och jacket i pannan =0)
Ska bli kul att se hur lång han är nu och hur mycket han väger, ska även bli intressant att se vad dem säger om hans mjuka fläck i huvudet.

Nej nu är det snart dags att kolla på desperate housewives.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0