Dåligt

Dåligt med uppdatering har det blivit nu i helgen, men jag känner att det kan det få bli på helgen då man har en massa annat att göra då. Umgås med min underbara familj prioterar jag före bloggandet.

Det har hänt en del sen sist, bland annat så skulle vi ju åka till busfabriken i fredags, vilket vi hade sett fram emot hur mycket som helst, speciellt att träffa min underbara och saknade mamma-vänner med familj.
Vi mötes alla vid konsum vid halv tio på morgonen och utan att gå ut och hälsa på alla så åkte vi mot Norrköping.
Men så kom vi till Simonstorp ungefär och då så spyr lilla Eddie ner hela sig och bilen, så det vara bara att svänga av vid macken och torkar bort det mesta av spyorna och ringa Elin och säga att vi var tvugna att vända och åka hem. Så himla typiskt men men så är det när man har småbarn. Vi vart oroliga att det skulle vara magsjuka men som tur var så var det nog bara åksjuka. Han brukar inte bli åksjuk när vi åker bil, men vi tror att det kan bero på att han åt frukost precis innan vi åkte. Så nu har vi sagt att innan vi ska åka iväg på någe så väntar vi minst en timme med att åka efter att han ätit.
Han har spytt en gång förut i bilen, vilket var när vi åkte på semester till västkusten förra sommaren och även då hade han ätit vällling precis innan vi åkte.
Så det var synd att vi inte kunde åka med till busfabriken denna gång men vi hoppas på att det snart kan bli en tur dit igen, om inget annat så får jag ta och bjuda hem mina saknade vänner på lite lunch någon helg snart.

I lördags var vi i badhuset som vi brukar och på kvällen var vi bortbjudna till mannens farmor oc farfar. Hans farfar fyllde nämligen år, vi vart som vanligt bjudna på jättegod mat och trevligt sällskap.

Juste vi har kört det här billiga veckan som finns på ica, så förra veckan började vi med det och tro det eller ej men det är faktikst jag som har lagat mat hela veckan och ska även göra det i tre veckor framöver. Och när detgår och blir bra så är det faktiska väldigt roligt =0)

Nej nu ska jag kolla på familjen annorlunda.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0