Info-träff

Ja jag hade skrivit ett inlägg i tisdags och precis när jag skulle lägga upp det så pajade vårat internet, så himla typiskt. Men det inlägget kommer det endal av iaf nu.

I tisdags var min älskade man ledig så då struntade jag och Eddie att gå på babysången. Vi (eller jag) tänktre att det kan ju om vi har otur sista tisdag mannen är ledig och sånge kan vi gå på nästa vecka.
Så vi började dan med att Eddie vaknad ca 8 imorse så då åt vi frukost och ringde lite samtal till bland annat sjukhuset. Sen väntade vi på att min moster Marie skulle komma och hämta vagnen som vi har fått lånat i vinter.
Så tog vi på en sväng ner på stan och köpte nya vår ytterkläder till lilla Eddie. Det vart en grön jacka och ett par tunnare överdragsbyxor.

   

Sen gick vi hem och åt lite lunch och sen la vi Eddie runt klockan 1 och så fick vi väcka honom vad halv fyra =0)
Klockan fyra så var jag på en informationsträff för förskollärarutbildningen som börjar i höst.
Det verkade faktisk ganska intressant, ända tills dem sa att man var tvungen att behörighet Engelska B, vilket jag inte har så det betyder att om jag vill gå den här utbildningen så måste jag vänta tills nästa år och plugga Engelska B innan, vilket jag måste fundera på om jag verkligen vill eller orkar vänta tills nästa år innan man kan börja plugga.

Idag har jag och Eddie vart duktiga här hemma och dammat, dammsugningen tar vi imorgon =0) Sen när han hade vaknat och vi ätit lunch så tog vi en tur ett till min farmor för lite kaffe och prat. Det var som alltid trevligt plus att ett par andra släktingar till oss också tittade förbi.
Nu sover min ängel och mannen är iväg och tittar på hockey, då vi inte har dem kanalerna hemma som matchen går på, men det kan vara skönt att vara hemma själv ibland =0)
Snart kommer även min syster Jenny förbi som kommer med tåget från Stockholm, hon ska vänta på att mamma och lillasyster har tittat klart på söders musikal och åka hem med dem.
Tror även att det faktiskt ska bli utgång för min del på lördag, det verkar som det iaf och det skulle vara kul.

Juste min älskade storasyster var snäll och klippte och färgade mitt hår igår, och det var skitsnyggt och ganska kort, så nu har jag inte alls mycket hår kvar på huvudet men det är skönt, ska försöka få till en bild att lägga in vid ett senare tillfälle.

Nu ska jag kolla klart på halv åtta hos mig.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0