Liten olycka =0(

Jodå min lilla ängel råkade ut för en liten olycka i söndags när vi var i badhuset. Vi stod och duschade och vi var nästan klara jag skulle bara skölja ur håret en gång till då lilla Eddie som satt i en badbalja bestämde sig för att han skulle kliva ur den, vilket brukar gå bra men denna gång så fick han inte över foten ordentligt så han snubblade och ramlade med ansiktet före i det hårda och räffliga golvet. Gud vad han blödde och jag trodde nästan att han hade slagit ut tänderna som det blödde i munnen men som tur var sitter dem kvar där dem ska. Men nu har han skrapsår på och under näsan och även på armarna. Även om jag vet att det inte var mitt fel och att sånt här händer och det lär nog bli flera skrapsår genom åren så mår man ju så himla dåligt och får dåligt samvete äver att det blir så. Min stackars lilla ängel.







Tittade på det nya programet en unge i minuten som gick på kanal 4 igår kväll. Man blir så sugen på en till men det får vänta lite =0)
Men det var rikigt jobbigt att titta på det igår då minnena kom upp på hur min egna förlossning var. Fick ju göra akut kejsarsnitt då Eddie hjärtljud gick upp för högt. Visst var det skönt att man gjorde snittet så att han kom ut och mådde bra, men sen vart jag så ledsen av att jag var tvungen att fråga mannen om Eddie äns fick en mössa på sig, och om han skrek eller var ledsen. Det är sånt man inte vill fråga sig till, det är sånt man som mamma ska veta själv. Så det är jobbigt att tankarna på hur det gick och vad som hände kommer upp, men samtidigt kan det vara bra att man tänker på det och bearbetar och kanske även prata om det.

Det är någonting jag verkligen är rädd för att det ska bli snitt nästa gång också. Jag vill verkligen vara med om att få födda normalt så att säga. Men men det är ingen idé att sitta och fundera på nästa förlossning redan nu men vet ju inte hur länge det dröjer innan det blir aktuellt.

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och njuta en stund av tystnaden av att Eddie sover och mannen är iväg och kollar på hockey =0)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0