Verkligheten

Just nu så känns det nästan som att man har levt lite i en annan värld, och ha gått hemma med min underbara son om dagarna och hittat på aktiviteter med Eddie och träffat andra mammor och deras fina barn. Nu är det dags att börja leva i vekligheten igen med jobb och Eddie ska gå på dagis. Är det bara jag som är konstig eller känner flera mammor igen sig i detta?
Det ska bli jättekul att börja jobba i sommar och jag ska verkligen göra mitt allra bästa för att få vara kvar efter sommaren och till slut få ett fast jobb. Men samtidigt är det väldigt jobbigt att jag måste lämna Eddie på dagis så tidigt. Då jag måste vara ombytt och klar på jobbet till 6.57 så måste jag lämna Eddie redan vi 6.15 ungefär och måste åka absolut senats 6.30. Ibland känns det som att det bara är jag som lämnar mitt barn så tidigt men sen så vet jag att det inte är så. Men man måste ju jobba och ha barnen på dagis och Eddie verkar trivas så himla bra på dagis med så det blir nog inga problem sen när vi kommer igång ordentligt med det.



Idag var det först dagis för Eddie som vart lite ledsen när jag gick hem, men det gick snabbt över och sen letade han inte en gång efter mig, vilket är väldigt skönt att veta att han ändå trivs så pass bra.
Sen gick vi hem och åt lunch och sen sov middag. Sen vart det en sväng till öppna förskolan där det tyvärr var väligt dåligt med folk idag. Sen åt vi lite mat och mannen åke iväg för att döma så jag och Eddie hade en myskväll och nu sover han och jag ligger och bara har det bra i sängen framför tvn, och väntar nu på min man som kommer hem om en stund.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0